posts - 4237, comments - 3946, trackbacks - 370

Disclaimer

This was my personal weblog originally hosted by UgiDotNet, written mostly in Italian.

This blog is now part of my new site:
These postings are provided 'AS IS' with no warranties, and confer no rights. The views expressed on this weblog are mine alone and do not necessarily reflect the views of my employers.

Licenza Creative Commons

Tag Cloud

Archives

Post Categories

Elettrocardiogrammi su Windows (Desktop & Mobile)

Cavolo... immagino le implicazioni a livello di costi degli strumenti, e la possibilità in un futuro di farseli a casa e di inviare i dati al medico via mail:

This is quite amazing. A company called DRE has produced a n ECG machine that plugs into a standard PC Notebook or to a Windows Mobile 2003/5.0 Pocket PC. This product not only makes it less expensive for hospitals to do ECGs (thay can now print on standard paper or email results as a JPG file), think also about the implications of making available this level of medical care anywhere.

For more info: http://www.dremed.com/catalog/product_info.php/products_id/1662

Fonte: Electrocardiograms on a Windows Mobile PDA

Print | posted on mercoledì 9 aprile 2008 00:46 |

Feedback

Gravatar

# re: Elettrocardiogrammi su Windows (Desktop & Mobile)

Solo sogni purtroppo, ci sono delle regolamentazioni per apparecchi elettromedicali che sono più stringenti di una purga :) A meno di riscrivere tutto il codice etico, almeno in Italia, cose del genere non se ne vedranno mai !!!

Ti parlo per esperienza quasi personale su monitor da sala operatoria e da anestesia che non possono mandare allarmi su dispositivi PDA perché potrebbe "non funzionare" qualcosa e lanciare quindi allarmi fasulli, o peggio non laciarne !!!
09/04/2008 21:32 | gianluca
Gravatar

# re: Elettrocardiogrammi su Windows (Desktop & Mobile)

Guarda... un conto è la sala operatoria, un conto è l'ECG che fa il medico di famiglia (il mio è cardiologo) come visita a domicilio per pazienti non gravi ma da monitorare ogni tanto...
10/04/2008 13:07 | Lorenzo Barbieri
Comments have been closed on this topic.